Яким кредитам віддають перевагу українці
08.12.2017
Перед новорічними святами в Україні активізувався процес споживчого кредитування. Станом на кінець 3 кварталу, портфель кредитів в національній валюті зріс на 9,5%, що складає 7,8 млрд грн. Основною рушійною силою такого ривка стало споживче кредитування, відзначається річне зростання в 10,5%.
Чому не спостерігається зростання споживчого кредитування
В Україні споживче кредитування показує найкращі результати. Показник NPL знаходиться на рівні 5 - 15%. Автокредитування і іпотека мають значно гірші показники повернення коштів. Але, в той же час, варто відзначити, що зараз показник кредитування знаходиться на рівні значно нижчому за середні показники по країнах Європи. Так, в Польщі на середній рівень загального кредитного портфеля припадає частка у 59% споживчих кредитів.
Можна виділити кілька причин стагнації галузі кредитування:
- Низький рівень довіри до фінансової системи, 80% клієнтів ставляться з недовірою до діяльності банків;
- Велика кількість громадян з поганою кредитною історією, яка утворилася під час фінансової кризи;
- Відсутність фінансової грамотності. Люди не можуть або не хочуть розбиратися в умовах кредитування, пропонованих кредиторами. В ході соцдослідження було встановлено, що 73% опитаних віддадуть перевагу взяти в борг у рідних або знайомих, ніж у банку.
Можливість отримати спочивчій кредит 365
Статистика кредитування говорить, що 96% всіх кредитів припадає на банківську систему, менше 4% користувачів, звертаються в мікрофінансові компанії. Цілі споживчого кредитування залишилися практично тими ж, але перейшли в більш якісну смугу.
Можливості банків дозволяють отримати кредит різними способами: класичний варіант - у відділенні банку, переказ коштів на кредитну карту клієнта, збільшення кредитного ліміту на карті, або, в разі покупки товару в магазині - перекладом суми вартості товару прямо продавцю.
Цільові аудиторії користувачів готівковими кредитами і кредитними картами перетинаються не більше ніж на 10%. Кредитна карта передбачає регулярний доступ до позикових коштів і гнучкі можливості для їх повернення, в тому числі, без оплати відсотків за користування кредитом в грейс-період. Тому карткові кредити зручні при безготівкових розрахунках позиковими коштами за товари і послуги, відповідно, вони затребувані у великих містах, де платіжна інфраструктура розвинена краще.
Кредитування готівкою має свою специфіку, їх беруть на ремонт, лікування або необхідну термінову покупку. Такий кредит обходиться дорожче ніж картковий або цільовий. Причина, чому кредитування готівкою все ще користується попитом полягає в менталітеті громадян, які звикли вести грошовий розрахунок готівкою.
На що звертають увагу клієнти, при виборі кредитора
Клієнт при виборі кредитної програми звертає увагу на кілька важливих для себе параметрів, крім традиційних суми, терміну і процентної ставки. Для кредитних карт це наявність і тривалість пільгового періоду, можливість віддаленого замовлення картки з доставкою через мобільних банкірів, вибір зручного дистанційного каналу погашення кредиту, можливість віддаленої зміни кредитного ліміту, кеш-бек, мультивалютність розрахунків та інші корисні і приємні "фішки".
При виборі кеш-кредиту клієнту важливі можливість дистанційного запиту і рішення, можливість отримання кредитного ліміту без довідки про доходи, розмір щомісячного платежу, умови дострокового погашення. Клієнтам важливі не тільки цінові, а й сервісні опції кредитних продуктів: висока швидкість прийняття рішення та максимальне використання дистанційних каналів комунікації з банками. Банки йдуть назустріч побажанням позичальників і активно розвивають сервісну інфраструктуру.