Що таке електронний підпис
31.05.2018
Часи «паперових» носіїв інформації відходять у минуле. Їм на зміну приходять електронні інформаційні технології. Сучасне діловодство освоює нові можливості і активно використовує їх у повсякденній роботі. З 2004 року в Україні введено в дію електронний цифровий підпис, даний інструмент використовується як засіб ідентифікації особи людини при підтвердженні юридичних документів в електронному обігу.
Що таке ЕПЦ
Електронний підпис - це криптографічний набір електронних даних ідентифікують і підтверджують особу людини, шляхом перевірки та аналізу унікального криптографічного ключа за допомогою єдиної бази цифрових даних.
Цифровий підпис має повну юридичну силу нарівні з простим підписом. Може використовуватися як фізичними, так і юридичними особами при укладанні договорів або будь-яких документів офіційного характеру.
Властивості електронного цифрового підпису- Підтверджує, що отриманий документ надійшов саме від тої особи, що підписала документ.
- Гарантує цілісність і автентичність підписаного документа.
- Гарантує офіційний статус документа і не дозволяє відмовитися від зобов'язань, викладених в підписаному ЕПЦ документі.
Чому ЕПЦ це безпечно
ЕПЦ повністю безпечна і захищена від злому. Устаткування і технічні засоби, що використовуються при роботі з цифровим підписом, проходять експертизу в Державній службі зв'язку і захисту інформації.
В основі роботи технології цифрового підпису лежить таємний ключ шифрування даних, який використовується в процесі підпису документа. Також є публічний (відкритий) ключ, який відповідає секретному ключу. Публічний ключ відомий всім користувачам цифрової мережі, в якій використовується технологія ЕПЦ, він виконує функцію перевірки ідентичності цифрового підпису. Цифровий підпис обчислюється на основі секретного ключа відправника інформації й власне інформаційних бітів документу (файлу). Спосіб обчислення цифрового підпису такий, що знання відкритого ключа не може призвести до підробки підпису.
На даний момент електронний підпис підтримується і може бути використаний при подачі звітності до Пенсійного фонду, податкової адміністрації, Державного комітету фінансового моніторингу, митну службу, Національного депозитарію України. Також з його допомогою можна підтвердити любий електронний договір наприклад, угоду кредитування.
Що таке сертифікат ключа ЕПЦ і де його взяти
Сертифікатом ключа ЕПЦ є електронний документ, що підтверджує особу власника ключа. Отримати сертифікат можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації електронних ключів. Безкоштовно отримати сертифікат можна у фіскальній службі України, або сплативши відповідні послуги в будь-якій уповноваженій організації. Юр особи можуть отримати е-ключ тільки в межах тієї області України, в якій зареєстровано юридичну особу. Приватні підприємці можуть отримувати е-ключ в будь-який сертифікованої організації або відділенні фіскальної служби.
Як отримати е-ключ
Отримати ЕПЦ може будь-який повнолітній громадянин України. Для цього необхідно звернутися до сертифікованого центра підтримки ЕПЦ. Процедура реєстрації та оформлення е-ключа займає 15 - 20 хвилин. Щоб отримати електронний ключ необхідно надати підтверджуючі особу документи, а також документи організації, яку ви представляєте. Список документів може незначно відрізнятися, уточнювати необхідно в організації, в яку було вирішено звернутися. У більшості випадків, це:
- Оригінал і ксерокопія паспорта
- Оригінал і копія ідентифікаційного коду
- Заява (реєстраційна картка) на отримання ЕПЦ, із зазначенням всієї необхідної інформації.